Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku informuje, że w ramach następujących zadań inwestycyjnych:
– „Rewitalizacja Kanału Elbląskiego na odcinku pomiędzy wrotami Buczyniec a pochylnią Całuny – roboty budowlane na odcinkach pochylniowych” (Zadanie nr 2)
– „Rewitalizacja Kanału Elbląskiego na odcinku pomiędzy wrotami Buczyniec a pochylnią Całuny – roboty budowlane na odcinkach międzypochylniowych” (Zadanie nr 2)
do końca sierpnia br. zrealizowano oraz kontynuowano n/w prace.
W ramach:
– Zadania nr 2 (odcinki pochylniowe):
I. W zakresie robót mechanicznych na wszystkich pochylniach trwa:
a. bieżąca konserwacja urządzeń mechanicznych i montaż w budynkach maszynowni,
b. montaż osprzętu wozów na torowiskach.
II. W zakresie wykonania robót budowlanych budynków maszynowni na wszystkich pochylniach trwają wykończeniowe roboty budowlane.
III. W zakresie robót elektrycznych na wszystkich pochylniach trwa wymiana instalacji w maszynowniach i budynkach socjalnych.
IV. W zakresie wykonania robót budowlano–montażowych trwają n/w prace na poszczególnych pochylniach.
1. Pochylnia Buczyniec:
-
układanie glazury i terakoty w budynku IHKE oraz w sanitariatach,
-
roboty malarskie w IHKE i NW,
-
ocieplanie ścianki kolankowej na strychu budynku NW,
-
montaż sufitów podwieszanych z płyt GK wraz z izolacją w budynku NW,
-
roboty remontowo‒budowlane w budynku NW wraz z tynkami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
-
sukcesywne wykonywanie dalszych segmentów żelbetowego muru oporowego na prawym i lewym brzegu stanowiska górnego wraz z zasypami,
-
reprofilacja ław fundamentowych na stanowisku dolnym w części podwodnej,
-
wykonano klamrowanie kamienia na dnie górnego stanowiska obrotnicy,
-
stanowisko górne b. lewy – umocnienie brzegu przy torowisku,
-
stanowisko górne b. lewy – umocnienie brzegu kostką granitową pomiędzy filarem a progiem,
-
ubezpieczenie brzegu prawego i lewego na dolnym stanowisku dla umocnienia typu 1A, typ 3A i typ 4,
-
ubezpieczenie brzegu prawego i lewego na górnym stanowisku dla umocnienia typu 2A, typ 3A i typ 4,
-
rozpoczęto układanie mat wegetacyjnych na umocnieniu typu 2A na odcinku od wrót bezpieczeństwa do lewego stanowiska cumowniczego,
-
remont skrzyni wodnej,
-
klamrowanie muru ceglanego koła wodnego,
-
rozpoczęto czyszczenie dalb na stanowisku górnym i dolnym poprzez piaskowanie,
-
rozebrano grodzę ziemną na stanowisku dolnym,
-
wykonano otok odgromowy z bednarki ocynkowanej wokoło budynku NW.
2. Pochylnia Kąty:
-
montaż polerów na prawym górnym stanowisku cumowniczym,
-
montaż mechanizmów kół zębatych w maszynowni,
-
montaż trójnika rozdzielacza wody na skrzynię wodną,
-
remont skrzyni wodnej,
-
naprawa zewnętrznych murów i spoin budynku maszynowni,
-
ułożono mieszankę betonową w oczepie I i II półki stanowiska cumowniczego na brzegu prawym na stanowisku dolnym,
-
wykonano zbrojenie schodów na dolnym stanowisku cumowniczym, brzeg prawy,
-
przedłużono o 6,0 m umocnienie typu 2 pomiędzy stanowiskiem cumowniczym a filarem górnym na prawym brzegu,
-
przycięto stopy szyn S42 na kozłach na stanowisku górnym, na 4 torach na kozłach.
3. Pochylnia Oleśnica:
- przystąpiono do wykonania przejazdu przez torowisko na stanowisku dolnym,
- remont skrzyni wodnej,
- montaż nowej instalacji elektrycznej w budynku maszynowni,
- reprofilacja zewnętrznych ścian i spoin budynku maszynowni,
- montaż kół zębatych przeciągarki w maszynowni,
- wykonano podpory żelbetowe pod podstawy lin wozowych na torze prawym,
- remont dolnego filara kół przewojowych,
- zamontowano polery na górnym i dolnym stanowisku cumowniczym,
- ułożono na stanowiskach cumowniczych nawierzchnię z kostki granitowej,
- remont dalb na stanowisku górnym i dolnym,
- roboty wodociągowo‒kanalizacyjne i elektryczne w budynku socjalnym,
- wykonano okładziny ścian zewnętrznych budynku socjalnego z cegły licowej wraz z ociepleniem wełną mineralną.
4. Pochylnia Jelenie:
- remont skrzyni wodnej,
- roboty wykończeniowe w komorze koła wodnego na lewej i prawej ścianie,
- zamontowano polery na górnym i dolnym stanowisku cumowniczym,
- ułożono na ww. stanowiskach cumowniczych nawierzchnię z kostki granitowej,
- uszczelniono rurociąg doprowadzający wodę na koło wodne,
- ułożono zbrojenie w międzytorzu prawym i lewym na stanowisku górnym,
- ułożono zbrojenie schodów na dolnym stanowisku cumowniczym,
- zakończono roboty umocnieniowe na stanowisku dolnym: typ. 2 i 1A brzeg lewy oraz typ. 1A na brzegu prawym.
5. Pochylnia Całuny:
- montaż turbiny wodnej,
- ubezpieczenie brzegu lewego opaską typu 2 na stanowisku górnym,
- opaska granitowa typu 4 na stanowisku górnym na brzegu lewym i prawym,
- na brzegu lewym umocnienie typem 1A, od filara do grodzy ziemnej,
- opaska typu 1A na stanowisku dolnym pomiędzy filarem a stanowiskiem cumowniczym na brzegu prawym,
- remont górnego ujęcia wody na turbinę,
- remont dalb na stanowisku górnym i dolnym,
- remont dolnego filara,
- cięcie stóp szyn S42 na kozłach na stanowisku dolnym.
Od początku realizacji w/w zadania wykonano i odebrano roboty budowlane na łączną kwotę ok. 44 307 tys. zł.
– Zadania nr 2 (odcinki międzypochylniowe):
Wykonano lub w trakcie realizacji są następujące roboty budowlane:
1. Na odcinku Buczyniec – Kąty:
a) rozbiórka umocnień brzegowych od km 37+260 do km 38+648,
b) roboty podczyszczeniowe dna kanału od km 37+200 do km 38+648 ‒ na całej szerokości toru wodnego,
c) wykonanie umocnienia na brzegu prawym i lewym – typ opaski 1A – na odcinku o długości ok. 1600 m – bez nasadzeń roślin w walcach,
d) wykonanie umocnienia na brzegu prawym i lewym – typ opaski 2 – na odcinku o długości ok. 1388 m – bez nasadzeń roślin w walcach,
e) wykonanie ubezpieczenia pod mostami w km: 37+700, 38+120.
2. Na odcinku Kąty – Oleśnica:
a) rozbiórka umocnień brzegowych od km 39+246 do km 41+670 tj. na odcinku 2424 m,
b) odmulanie całego odcinka od dolnego stanowiska pochylni Kąty do górnego stanowiska pochylni Oleśnica, tj. od km 39+246 do km 41+670 – na całej szerokości kanału,
c) kontynuowane są roboty ubezpieczeniowe obu brzegów (bez nasadzeń roślin w walcach) na odcinku: km 39+246 ÷ 41+670 tj. na odcinku 2424 m.
3. Na odcinku Oleśnica – Jelenie:
a) rozbiórka umocnień brzegowych od km 42+129 do km 43+750, brzeg prawy i lewy tj. na odcinku 1621 m,
b) odmulanie odcinka od dolnego stanowiska pochylni Oleśnica do pochylni Jelenie, tj. od km 42+129 do km 43+750 tj. na odcinku 1621,0 m – na całej szerokości kanału,
c) kontynuowane są roboty ubezpieczeniowe (bez nasadzeń roślin w walcach) na brzegu prawym i lewym – km 42+129 ÷ 43+750 tj. na odcinku 1621 m.
4. Na odcinku Jelenie – Całuny:
a) przygotowywany jest prawy brzeg i skarpa do rozbiórki umocnień brzegowych od km 44+400 do km 44+650, tj. na odcinku 250 m,
b) przygotowywany jest lewy brzeg i skarpa do rozbiórki umocnień brzegowych od km 44+400 do km 44+650, brzeg lewy tj. na odcinku 250 m,
c) przygotowywana jest półka do robót odmuleniowych na brzegu prawym i lewym od km 44+400 do km 44+650 od strony pochylni Jelenie tj. na odcinku 250 m.
Od początku realizacji w/w zadania wykonano i odebrano roboty budowlane na łączną kwotę ok. 5 344 tys. zł.
Realizacja rzeczowa Zadania nr 3 pn.: „Przebudowa śluz: Miłomłyn, Zielona, Ostróda i Mała Ruś na Kanale Elbląskim – roboty budowlane” została zakończona, o czym informowaliśmy Państwa w poprzednim poście.
Galeria zdjęć z placu budowy każdego z w/w zadań.
Pochylnia Buczyniec
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pochylnia Kąty
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pochylnia Oleśnica
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pochylnia Jelenie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pochylnia Całuny
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zamieszczone zdjęcia stanowią własność Archiwum RZGW Gdańsk.