logo up
Czcionka
A   A+   A++
Kontrast
A A A A
Szukaj
  • Strona główna
  • Mapa serwisu
  • Dyrekcja RZGW
  • Kontakt
  • Numer konta
  • Dane do faktury
  • Skargi, wnioski, petycje
    • Zwrot gminom utraconych dochodów
    Zarządzanie Majątkiem Skarbu Państwa
  • Praca, staże, praktyki
    • Prezentacja Programu Aktywni Błękitni
    • Aktywni Błękitni - regulamin
    • Karta zgłoszenia
    • Karta działania
    Edukacja
Regionalny Zarząd
    • 2010 r.
    • 2011 r.
    • 2012 r.
    • 2013 r.
    • 2014 r.
    • 2015 r.
    • 2016 r.
    • 2017 r.
    • 2018 r.
    Archiwum
Aktualności
  • Hydrografia
  • Postępowania administracyjne
  • Rozporządzenia Dyrektora RZGW
      • Hydrowęzeł Bydgoszcz
      • Przegalina
      Obiekty hydrotechniczne
    Administrowane wody i urządzenia hydrotechniczne
    • Spółki wodne
    • Udostępnianie danych i informacji
    • Wykorzystanie QGIS - prezentacja
    • Wniiosek o wydanie zaświadczenia
    System Informacyjny Gospodarowania Wodami
    • Zadania
    • Uprawnienia
    • Współdziałanie
    • Formularze kontrolne
    Kontrola Gospodarowania Wodami
    • Ustanowienie strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej
    • Obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych
    • Pogłębiona analiza presji dla wybranych zlewni Etap I
    Ochrona wód
  • Dyrektywy w Prawie wodnym
Region Wodny
    • Archiwum 2009
    • Archiwum 2010
    • Archiwum 2011
    • Archiwum 2013
    • Archiwum 2014
    • Archiwum 2015
    • Archiwum 2016
    • Archiwum 2017
    Komunikaty Żeglugowe
Szlaki żeglowne
  • Wykaz użytkowników rybackich
  • Amatorski połów ryb
  • Dokumentowanie gospodarki rybackiej
    • Uwagi do ogłoszonych konkursów
    • Zabezpieczenie finansowe
    • Projekt umowy i protokołu
    • Wydawanie zaświadczeń
    • Cenniki materiału zarybieniowego
    Konkursy ofert
  • Rozporządzenia o obwodach
  • Prawo pierwszeństwa w zawarciu umowy użytkowania obwodu rybackiego na dalszy okres
  • ROZLICZANIE UMÓW
Obwody Rybackie
    • Aktualności i Wydarzenia
    • Cel projektu
    Budowa Lodołamaczy
    • Cel projektu
    • Aktualności i wydarzenia
    • Etap I Projektu
    • Program Żuławski 2030
    Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław
    • Dokumentacja fotograficzna
    • Aktualności i Wydarzenia
    Udrożnienie rzeki Skarlanki dla ryb
    • Film o Kanale Elbląskim
    • Wydarzenia
    • Album o rewitalizacji Kanału Elbląskiego
    • Ilustrowany informator nt. Projektu
    Rewitalizacja Kanału Elbląskiego
      • Opis projektu - Bydgoski węzeł wodny
      • Jaz Farny - zdjęcia
      • Śluza miejska nr 2 - zdjęcia
      • Śluza Brdyujście - zdjęcia
        • Zakończenie remontu śluzy Brdyujście
        • Śluza Miejska nr 2 w Bydgoszczy osuszona
        • Śluza Brdyujście - zdjęcia z remontu
        • Zakończone prace na Śluzie Miejskiej
        Aktualności
      Bydgoski węzeł wodny
    • Odbudowa zapory bocznej rzeki Wdy
    • Oszacowanie kosztów ustanowienia obszaru ochronnego GZWP nr 110
    • Oszacowanie kosztów ustanowienia obszaru ochronnego GZWP nr 112
    Dofinansow. z NFOŚiGW w Warszawie
    • Dokumentacja na potrzeby ustanowienia obszaru ochronnego zbiornika wód śródlądowych jeziora Przywidzkiego Dużego
    • Odbudowa zapory bocznej rzeki Wdy
    • Remont Elektrowni Mylof
    • Hydromorfologiczne uwarunkowania lodołamania
    • „Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko warunków korzystania z wód regionu wodnego Dolnej Wisły”
    • Ukończenie remontu nabrzeża w Gdańsku Sobieszewie
    • Odbudowa ubezpieczeń brzegowych na odinku rzeki Motławy przy ujściu rzeki Kłodawy
    • Publikacja i broszura informacyjna "Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław do roku 2030 - etap II
    Dofinansowanie z WFOŚiGW w Gdańsku
    • Tablica pamiątkowa
    • Zdjęcia śluzy po realizacji zadania
    Pętla Żuławska
  • RPO Warmia i Mazury na lata 2007-2013
    • Plac budowy MEW w Michałowie
    Norweski Mechanizm Finansowy
Fundusze pomocowe
Biuletyn Informacji Publicznej


 

     


     

  napis top3

  • Strona główna  
  • »  Aktualności  
  • »  Środowiskowe uwarunkowania  
Właściwość organów PGW WP w sprawach o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
 

Informacja w sprawie właściwości organów PGW WP w sprawach o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (po 1 stycznia 2018 r., w związku z wejściem w życie nowej ustawy Prawo wodne oraz zmian ustawy o  udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko)

          

1. Określenie właściwego organu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie (PGW WP).

Określenie właściwego kompetencyjnie organu PGW WP w postępowaniach ooś jest niezbędne do prawidłowego skierowania wniosku przez organ właściwy do przeprowadzenia postępowania ooś. Właściwość jednostek organizacyjnych PGW WP w postępowaniach ooś określają przepisy ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1405 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą ooś.

O właściwości tej decydują ustawowe uprawnienia organów PGW WP do wydawania ocen wodnoprawnych, które wynikają z art. 397 ust. 5 oraz ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy Prawo wodne.

     

Zgodnie z powyższymi zapisami:

           

1)   dyrektor rzgw PGW WP jest organem właściwym w przypadkach:

 

a)      o których mowa w art. 70 ust. 1 pkt 4 i art. 77 ust. 1 pkt 4 ustawy ooś, jeżeli rodzaj przedsięwzięcia lub korzystania z wód, zgodnie z art. 397 ust. 3 pkt 1 ppkt a, c, d ustawy Prawo wodne:

 

–  zalicza się do katalogu przedsięwzięć, instalacji mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko (określone w § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71), z uwagi na przypisanie dyrektorowi rzgw PGW WP uprawnień do wydawania pozwoleń wodnoprawnych jeżeli korzystanie z usług wodnych, wykonywanie urządzeń wodnych lub eksploatacja instalacji lub urządzeń wodnych są związane z przedsięwzięciami lub instalacjami, o których mowa w art. 378 ust. 2a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 519);

 

–   dotyczy pozwoleń wodnoprawnych:

na wykonanie budowli przeciwpowodziowych, 

na przerzuty wody i wykonanie niezbędnych do tego urządzeń wodnych,

na wprowadzanie do wód powierzchniowych substancji hamujących rozwój glonów,

na działania związane z rekultywacją wód powierzchniowych lub wód podziemnych,

na wydobywanie z wód powierzchniowych, kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów, a także na wycinanie roślin z wód lub brzegu,

na wprowadzanie do urządzeń kanalizacyjnych ścieków przemysłowych zawierających substancje szczególnie szkodliwe dla środowiska, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 100 ust. 1 ustawy Prawo wodne, pochodzących z eksploatacji instalacji związanej z przedsięwzięciami mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko,

 obejmujących w części zakres, dla którego organem właściwym do wydania pozwolenia wodnoprawnego jest dyrektor rzgw,

dotyczących korzystania z wód i wykonywania urządzeń wodnych w sztucznych zbiornikach wodnych usytuowanych na śródlądowych wodach płynących, będących przedsięwzięciem mogącym zawsze znacząco oddziaływać na środowisko. 

    

b)      o których mowa w art. 64 ust. 1 pkt 4 ustawy ooś tylko dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli korzystanie z usług wodnych lub wykonywanie urządzeń wodnych odbywa się w całości lub w części na terenach zamkniętych w rozumieniu art. 3 pkt 40 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;

    

2)    dyrektor zarządu zlewni PGW WP, jest organem właściwym w przypadkach, o których mowa w art. 64 ust. 1 pkt 4 i art. 77 ustawy ooś, jeżeli rodzaj przedsięwzięcia lub korzystania z wód, zgodnie z art. 397 ust. 3 pkt 2 ustawy Prawo wodne:

    

–   zalicza się do katalogu przedsięwzięć, instalacji mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (określone w § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71), z wyłączeniem przedsięwzięć realizowanych na terenach zamkniętych,

–   dotyczy pozwolenia wodnoprawnego na korzystanie z wód dla pozostałych, nie wymienionych w art. 397 ust. 3 pkt 1 ppkt a), c), d) ustawy Prawo wodne.

2.        W ramach określonych w ustawie ooś procedur dyrektor rzgw:

a)  wydaje w terminie 14 dni opinię do postanowienia określającego zakres raportu oddziaływania na środowisko (art. 70 ust. 1 pkt 4 ustawy ooś), na podstawie karty informacyjnej przedsięwzięcia;

b)  wydaje w terminie 30 dni postanowienie, w którym:

–  uzgadnia, na podstawie raportu oddziaływania przedsięwzięcia, warunki realizacji przedsięwzięcia (art. 77 ust. 1 pkt 4 ustawy ooś),

–  odmawia uzgodnienia realizacji przedsięwzięcia (art. 77 ust. 5a ustawy ooś), jeżeli naruszane są cele środowiskowe, a nie zostaną spełnione przesłanki do derogacji, o których mowa w art. 68 pkt 1, 3 i 4 ustawy Prawo wodne.

c)  przeprowadza procedury ooś, przypisane w pkt. 3 dyrektorowi zarządu zlewni, w przypadkach dotyczących przedsięwzięć zlokalizowanych na terenach zamkniętych.


3.    W ramach określonych w ustawie ooś procedur dyrektor zarządu zlewni:

a)        wydaje w terminie 14 dni w zakresie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko:

– opinię (w przypadku gdy nie stwierdzi potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko z uwagi na brak wpływu na stan wód - art. 64 ust. 1 pkt 4 ustawy ooś), z ewentualnym wskazaniem konieczności określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dodatkowych warunków lub wymagań (art. 64 ust. 3a ustawy ooś) lub,

– uzgodnienie w formie postanowienia (w przypadku gdy stwierdzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko z uwagi na możliwość naruszenia celów środowiskowych - art. 64 ust. 1c ustawy ooś) wraz z określeniem zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (art. 64 ust. 3 ustawy ooś);

            

b)        wydaje w terminie 30 dni postanowienie, w którym:

–  uzgadnia warunki realizacji przedsięwzięcia, jeżeli stwierdził uprzednio potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko (art. 77 ust.1 pkt 4 ustawy ooś),

–  odmawia uzgodnienia realizacji przedsięwzięcia (art. 77 ust 5a ustawy ooś), jeżeli naruszane są cele środowiskowe a nie zostaną spełnione przesłanki do derogacji, o których mowa w art. 68 pkt 1, 3 i 4 ustawy Prawo wodne.

    

4. W przypadkach gdy obszar przedsięwzięcia wykracza poza właściwość jednego organu, poszczególni dyrektorzy opiniują/uzgadniają indywidualnie odnosząc się do właściwego im obszaru.

W powyższej sytuacji organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach powinien wystąpić o opinie/uzgodnienia do właściwych terytorialnie dyrektorów organów PGW WP

                             

  <Następny            artykuł           Poprzedni>

 

data aktualizacji artykułu: 2018-01-18 00:00:00
 

Ochrona Przeciwpowodziowa:

  • RPP - Wydział Koordynacji Ochrony Przed Powodzią i Suszą  
  • Program i Projekt Żuławski  
  • ISOK  

Planowanie w gospodarowaniu wodami:

  • Plan Gospodarowania Wodami  
  • Program Wodno-Środowiskowy Kraju  
  • Plan Zarządzania Ryzykiem Powodziowym  
  • Plan Przeciwdziałania Skutkom Suszy  
  • Warunki Korzystania z Wód  
  • Dyrektywa azotanowa  

Program Żuławski - 2030:

  • Program Żuławski - 2030  
  • Żuławy  
  • Program  
  • Kontakt  
  • Publikacje  
Ostatnia aktualizacja serwisu: 2021-07-14 00:00:00    © Copyright 2008 RZGW w Gdańsku. Wszystkie prawa zastrzeżone.